Koolitused ja seminarid

Body

Veebikoolitus annab ülevaate korruptsiooni olemusest ja võimalikest ohuolukordadest, pakkudes praktilisi teadmisi siseaudiitoritele korruptsiooni ennetamise ja tuvastamise tööriistadest. Koolituse käigus käsitletakse korruptsiooniohu vähendamise mehhanisme, mis aitavad tõhusalt vältida korruptsioonijuhtumeid.

Koolitusel räägime:

  • Korruptsiooni mõiste ja ohuolukorrad: käsitletakse laiemalt korruptsiooniolukordi, antakse lühidalt ülevaade korruptsiooni mõistest.

  • Korruptsiooni tuvastamise tööriistad siseaudiitorile: antakse ülevaade korruptsiooni ennetamise mehhanismidest (juhendid, kaebuste menetlemine) vastavalt ettevõtete profiilidele ja näpunäited, milliseid soovitusi võiks siseaudiitor anda korruptsiooni ennetamise meetmete sisseviimise kohta.

  • Korruptsiooni ennetamise kaitseliinid ja siseaudiitori hoolsuskohustus (antakse üldised juhised siseaudiitoritele auditi valimi määramiseks). 

  • Käitumine läbiotsimise ajal (antakse üldised juhised siseaudiitoritele ametnikega suhtlemiseks läbiotsimiste puhuks).

Päevakava:
09.45-10.00     Koolituskeskkond liitumiseks avatud
10.00-11.00     I teemaplokk
11.00-11.10     Paus
11.10-12.10     II teemaplokk

Toimumiskoht
Koolitus toimub veebikoolituse vormis MS Teams keskkonnas. Koolitusel osalemise lingi saadame registreerunutele hiljemalt päev enne veebikoolituse toimumist e-kirjaga.

Lektor
Koolitust viib läbi vandeadvokaat Mari Anne Rohtla. Mari Anne on spetsialist, kelle poole võimalik pöörduda erinevate valdkondade sektorispetsiifilisi regulatsioone puudutavate küsimustega. Ta on nõustanud nii kohalikke kui rahvusvahelisi ettevõtteid vastavuskontrolli mehhanismide loomisel, sh valdkondades, mis puudutavad toodete nõuetele vastavust, rikkumisest teavitajate kaitset, teavitustegevuse korraldamist ning korruptsiooni ennetamise meetmete rakendamist. 
Mari Annel on pikaajaline kogemus klientide esindamisel nii väärteo- kui kriminaalmenetlustes (nii kannatanu esindaja kui kaitsjana), samuti järelevalvemenetlustes nii kohtuväliselt kui kohtus. Euroopa Liidu õiguse ja vastavuskontrolli mehhanismide eksperdina on Mari Anne koostanud asjakohaseid tegevusjuhiseid ja viinud läbi arvukaid koolitusi tegevusjuhiste rakendamiseks ja töötajate teadmiste ajakohastamiseks. Mari Anne klientideks on olnud nii era- kui avaliku sektori organisatsioonid, mistõttu omab Mari Anne asjakohast ülevaadet erinevate sektorite spetsiifikast ning organisooni lahendi ülesehituse põhimõtetest.
Mari Anne on olnud meeskonnaliige ka mitmete komplekssete tehingute ettevalmistamisel ja läbiviimisel ning osalenud muu hulgas ka arvukates õiguslikes auditites, vastutades vastavusmeetmete kontrolli ning tehingujärgsete tegevuste läbiviimise eest.

Maht
Koolituse läbimine annab 2,4 CPE tundi.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).

Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 72 eurot, mitteliikmetele 110 eurot.

Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale, mis tehakse koolitusel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt. Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.

Registreerimine*

  • ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.

  • Mitteliikmed: loo endale konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine". 

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 8. novembril 2024.

*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee  
 

Toimumise aeg
10:00 - 12:10
Body

Meil on hea meel kutsuda kõiki liikmeid infohommikule, kus räägime andmete kasutamisest Töötukassa ja PRIA teenuste pakkumisel ja arendamisel.

Infohommiku eesmärk on tutvustada Eesti Töötukassa ja PRIA andmeanalüüsi kasutamise praktikaid, sh räägime andmeanalüüsi kasuteguritest nii organisatsioonile kui ka siseaudiitorile. 

Kohtumine on planeeritud interaktiivsena ning fookusega osalejate küsimustele vastamisele. Olete väga oodatud osalema ning kaasa rääkima!

Infohommikul jagavad oma teadmisi ja kogemusi:                                                  

 

Margit Paulus 

Töötukassa analüüsi osakonna juhataja

 

 

 

Kadri Koel 

PRIA eelarve- ja analüüsiosakonna juhataja

 

 

Infohommikut modereerib ESAÜ liige Siiri Koplimaa (Töötukassa siseauditi juht).

Alustame infohommikuga kell 09:00 ning üritus on planeeritud umbes 2 tunnisena.

Infohommik toimub veebis MS Teams keskkonnas. Osalemislingi saadame registreerunutele hiljemalt 26. novembri õhtul.

Infohommik on mõeldud ainult ESAÜ liikmetele, osalemine on TASUTA ning osalemise eest CPE punkte ei saa.

 

Registreerimine*

  • Registreerimiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul „Salvesta registreerimine“. E-kirjaga saad nii registreerimiskinnituse kui meeldetuletuse enne sündmust.
  • Osalemisest loobumisel logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul „Katkesta registreerimine“.
  • Registreerimine on avatud kuni 25. novembri õhtuni.

*Registreerides infohommikule annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.
 

Toimumise aeg
09:00 - 11:00
Body

Koolituse käigus laiendame oma teadmisi finantsvaldkonnast, et paremini mõista ettevõtte majandusaruandeid ja hinnata juhtimisotsuseid. 

Koolitus annab ülevaate, kuidas ettevõtte tegevus kajastub erinevates finantsaruannetes ning kuidas finantsaruanded peegeldavad ettevõtte tegevusega kaasnevaid võimalusi ja ohte.

Tegemist on praktilise koolitusega, kus lisaks teooriale analüüsitakse ühiselt läbi harjutuste majandusaasta aruandeid ning arutletakse elulähedaste näidete üle.

Koolitusel räägime:
•    Mida peegeldavad finantsaruannete peamised näitajad?
•    Millised seosed kehtivad erinevate bilanssi ja kasumiaruannete kirjete vahel?
•    Mida näitab ettevõtte rahavoogude aruanne?
•    Kuidas näha seost tegevuste ja ettevõtte finantstulemuste vahel?
•    Milliseid riske peegeldavad ettevõtte finantsaruanded?
•    Kuidas leida infot juhtimisotsusteks?

Päevakava:
09.45-10.00     Kogunemine
10.00-11.30     I teemaplokk
11.30-11.45     Kohvipaus
11.45-13.15     II teemaplokk
13.15-14.00     Lõunapaus
14.00-15.30     III teemaplokk
 

Toimumiskoht
Koolitus toimub ESAÜ koolitusklassis Tallinnas, Parda tn 12 (5. korrus). NB! Klassikoolitusel on osalejate arv piiratud!

Lektor
Koolitust viib läbi Veronika Tugo. Veronika on 20-aastase kogemusega finantsala praktik ning ettevõtja, kes tegeleb finantsalaste projektide ja konsultatsioonidega.  
Veronika praktiline kogemus sai alguse õpingute ajal ettevõttes KPMG Baltics ja aastast 2007. omab vandeaudiitori kutsetunnistust. Lektorina on saanud väga head tagasisidet kuulajatelt ning mitmekordselt teeninud KPMG aasta koolitaja tiitli. Lisaks andnud ka loenguid EBS-is ja TTÜ-s finantsala tudengitele.
Veronika on töötanud finantsjuhi ametikohal rahvusvahelise logistika kontsernis ning lisaks on tal finantsjuhina ka rahvusvahelise töö kogemus Gruusiast, kus töötas Eesti kapitalil põhinevas kontsernis.

Maht
Koolituse läbimine annab 5,4 CPE tundi.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).

Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 160 eurot, mitteliikmetele 240 eurot.

Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale, mis tehakse koolitusel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt. Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.

Registreerimine*

  • ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.

  • Mitteliikmed: kui sul veel ei ole, siis loo endale konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine".

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 28. oktoobril 2024.

*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee 
 

Toimumise aeg
10:00 - 15:30
Body

NB! Tegemist on 2024. aasta veebruaris toimunud koolituse korduskoolitusega!

 

Koolituse käigus saame teada, kuidas andmebaaside kaudu tuvastada korruptsiooni ja pettustega seotud riskikohti.

 

Päevakava ja koolituse teemad:

09.45-10.00 Kogunemine

10.00-10.10 Sissejuhatus

10.10-11.00 Avalikult kasutavate andmebaaside tutvustus

11.00-11.40 OSINT (otsing avalikest andmetest)

11.40-12.00 Kohvipaus

12.00-12.30 Praktiliste ülesannete lahendamine, grupitöö

12.30-13.30 Grupitööde ettekanne

13.30-13.40 Kokkuvõte

 

Toimumiskoht
Koolitus toimub ESAÜ koolitusklassis Tallinnas, Parda tn 12 (5. korrus). NB! Klassikoolitusel on osalejate arv piiratud!

 

Lektorid
Koolitust viivad läbi keskkriminaalpolitsei majandus- ja korruptsioonikuritegude büroo töötajad Kristel Kovpak, Caroli Lanno, Artjom Mäeots ja Aivar Sepp, kes on kokku puutunud paljude süütegude avastamise ja lahendamisega.

 

Maht
Koolituse läbimine annab 4 CPE tundi.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).

 

Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 60 eurot.

Osavõtutasuga kaetakse koolituse korraldusega seotud kulud ja koolitusmaterjalid. Koolitusmaterjalid edastatakse osalejatele digitaalselt. Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.

 

Registreerimine*

  • Logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine". 

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 3. novembril 2024.

*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

 

Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee    

Toimumise aeg
10:00 - 13:40
Body

Vastavuskontroll omab ajalooliselt suurt tähendust finantssektoris, meditsiinis, tööstuses jmt, kuid regulatsioonide mahu kasvu juures on see funktsioon üha enam kinnistumas ka teistes avalikes- ja eravaldkondades.  

Seminaril käsitletakse nii vastavuskontrolli määratlemist (mõistet), selle funktsiooni järjest kasvavat tähtsust kui ka peamisi riske, mis viivad läbikukkumisteni.  Samuti annab lektor seminaril läbivalt praktilisi nõuandeid audiitoritele, milliseid aspekte vastavuskontrolli auditeerimisel kontrollida ning toob välja ka mõned kokkupuutekohad vastavuskontrolli ülesannetega. 
 

Koolituse teemad:

  • Mis on vastavuskontroll? 

  • Vastavuskontrolli paiknemine organisatsioonis

  • Vastavuskontrolli ülesehitus ja dokumenteerimine

  • Peamised riskid

  • Vastavuskontrolli auditeerimine

 

Päevakava
10.45 – 11.00     Kogunemine ja registreerimine
11.00 – 12.20     I teemaplokk 
12.20 – 12.30     Paus
12.30 – 14.00     II teemaplokk, küsimused ja vastused

 

Toimumiskoht
Koolitus toimub ESAÜ koolitusklassis, Tallinn, Parda 12 (5. korrus). NB! Klassikoolitusel on osalejate arv piiratud!

 

Lektor
Lektor Andre NõmmKoolitust viib läbi Andre Nõmm. Andre Nõmm on alates 2014. aastast Finantsinspektsiooni juhatuse liige, samast aastast ka Euroopa Väärtpaberiturujärelevalve Asutuse (ESMA) järelevalvenõukogu liige. Alates 2020. aastast on Andre Euroopa Pangandusjärelevalve Asutuse (EBA) rahapesu tõkestamise (AML/CFT) alalise komitee liige.  Enne Finantsinspektsiooni juhatuse liikme positsioonile asumist töötas Andre Finantsinspektsiooni erinevate valdkondade juhina ja Tallinna Börsi kauplemis- ja noteerimisosakonna juhina. Erinevad juhtimis- ja eksperdipositsioonid on hõlmanud vastavuskontrolli poliitikaga ja süsteemidega kokkupuudet erinevates finantssektori valdkondades (pangandus-, investeerimis- ja kindlustusteenused, rahapesu tõkestamine). Andre on rahvusvahelise vastavuskontrolli assotsiatsiooni (ICA) liige ja omab vastavuskontrolli valdkonna rahvusvaheliselt tunnustatud sertifikaate: ICA International Advanced Certificate in Governance, Risk and Compliance ja (ii) ICA Internal Auditor for Compliance Management Systems (ISO 37301:2021). Ta on raamatu „The AML Compliance Book“ kaasautor.

 

Maht
Koolituse läbimine annab 3,6 CPE tundi.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).

 

Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 45 eurot.

Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale, mis tehakse koolitusel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt. Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.


Registreerimine*

  • Registreerimiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine". 

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 28. oktoobril 2024.

*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.


Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee 
 

Toimumise aeg
11:00 - 14:00
Body

Spetsiaalselt siseaudiitoritele mõeldud teenusedisaini praktiliste tööriistade koolituse viib läbi Põhjamaade üks suuremaid arendus- ja disainimaju Helmes. 

Mis koolitus see on?
Teenusedisaini praktiliste tööriistade koolitus on jätk 2023. aasta maikuus toimunud teenusedisaini tutvustavale koolitusele. Spetsiaalselt siseaudiitoritele mõeldud teenusedisaini praktiliste tööriistade koolituse eesmärk on tutvustada kasutajakeskse lähenemise olulisust auditeerimisprotsessidel ja praktiliselt läbi proovida olulisemad tööriistad ja võtted erinevates protsessi osades. Sel korral keskendume protsesside planeerimisele, esialgse selguse tekitamisele ning probleemide defineerimisele. 
 

Millest koolitusel räägime?
Koolitusel räägime protsesside planeerimise ja esialgse selguse tekitamise tööriistadest (nt Stakeholder mapping, Service Blueprint, Knowledge Matrix), mis aitavad olemasolevas andmestikus selgust luua, teha valikuid kasutatavate tööriistade näol ning tekitada ülevaade auditeeritavast olukorrast enne probleemide tuvastamist. Samuti tutvustame probleemide defineerimise tööriistasid (nt User Journey Map, Fishbone, Diagram, 5 Whys), mis aitavad tuvastada probleemkohti ning nende juurpõhjuseid tuvastada ning analüüsida, et auditeeritavas teemas õigeid fookuspunkte seada. 


Koolituse täpsemad teemad: 
1.    Kuidas planeerida tööd ja protsessi?
2.    Esialgse selguse tekitamine ja osapoolte kaardistus
3.    Esialgse selguse tekitamine ja teenusekaart
4.    Kasutajateekonna kaardistamine, et probleeme tuvastada
5.    Puutepunktide analüüs, empaatia kaart
6.    Juurpõhjuste tuvastamine


Miks võiksid koolitusel osaleda?
Oleme koostöös Riinaga selle koolituse kokku pannud spetsiaalselt siseaudiitoritele ning koolituspäev on üles ehitatud ühele praktilisele siseauditi töö stsenaariumile. Klassikoolitusena on see väga väärtuslik ja praktiline seminar, mis sisaldab lisaks teooriale ka ühiseid arutelusid ning ülesannete lahendamist, et kinnistada ja praktikasse rakendada omandatavad uued teadmised. Usume, et õigesti tuvastatud probleemkohad ja nende alusel seatud auditi fookuspunktid on oluline eeldus tulemuslikuks auditiks ning muuhulgas aitab vähendada ka auditile kuluvat aega.

Seekord keskendume auditi planeerimise faasile ning edaspidi soovime korraldada samalaadset koolitust ka auditi läbiviimise ja aruandluse etappide kohta. Sealjuures arvestame koolitusel osalejate soovidega ning saame järgnevad koolitused kokku panna lähtuvalt reaalsetest audititöö küsimustest ja teemapüstitustest. 

Päevakava
12.45 – 13.00     Kogunemine ja registreerimine
13.00 – 13.20     Sissejuhatus koolituspäeva
13.20 – 14.50     I teemaplokk
14.50 – 15.00     Paus
15.00 – 16.30     II teemaplokk
16.30 – 17.00    Lõpetamine, küsimused ja vastused

Toimumiskoht
Koolitus toimub ESAÜ koolitusklassis, Tallinn, Parda 12 (5. korrus). NB! Klassikoolitusel on osalejate arv piiratud!

Lektor
 

Lektor Riina LibeKoolitust viib läbi Helmes Design ekspert Riina Libe. Riina (Helmes Design, Design Lead) on Helmese disainimeeskonna digitoote- ja teenusedisaini spetsialist. Ta on pühendunud kasutajakesksele lähenemisele läbi loova probleemilahenduse protsessi ehk disainmõtlemise ja omab valdkonnas pikaajalist kogemust. Tema missiooniks on aidata kaardistada ja kokku tuua organisatsioonide ja lõppkasutajate vajadusi, kasutades strateegilist mõtlemist, disainiprotsesse ja metodoloogiat, et tekiks soodne kasvupinnas parima võimaliku väärtuse loomiseks

Maht
Koolituse läbimine annab 4,8 CPE tundi.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).

Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 145 eurot, teistele 215 eurot.

Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale, mis tehakse koolitusel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt. Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.


Registreerimine*

  • ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.

  • Mitteliikmed: kui sul veel ei ole, siis loo endale konto ja lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine". 

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 16. septembril 2024.

*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.


Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee 

 

Toimumise aeg
13:00 - 17:00
Body

2024. aastal avaldas IIA kutsetegevuse raampõhimõtete uuenduse, sealhulgas uued ülemaailmsed siseauditi standardid. Uute standardite eesmärk on tõsta siseauditi kvaliteeti, nõudes siseauditi funktsioonilt mitte ainult vastavust, vaid ka tulemuslikkust. 

Seminari käigus võrdleme varasemaid IIA kvaliteedi tagamise ja täiustamise programmi alaseid standardeid (2017) uutega (2024) ning loome avatud diskussiooni, millist mõju avaldavad muudatused üksuste töökorraldusele ning igapäevasele auditeerimise praktikale. Vaatame läbi enim levinud viisid standarditest tulenevate nõuete täitmiseks ning käsitleme soovituslikke viise, kuidas tõendada nende nõuete täitmist. Osalejad saavad teemade kohta nii teoreetilised kui ka praktilised teadmised. Samuti heidame pilgu levinud tähelepanekutele, mis on välja toodud kvaliteedihindamiste käigus ning vaatleme ka parimaid praktikaid.

 

Seminaril käsitletavad teemad: 

  • miks standardid on olulised;

  • uued ülemaailmsed siseauditi standardid kvaliteedi tagamiseks ja täiustamiseks; 

  • nõuanded ja tehnikad standardite edukaks rakendamiseks; 

  • levinud tähelepanekud ja parimad praktikad kvaliteedihindamistest. 

 

Toimumiskoht: 

Seminar toimub veebiseminari vormis MS Teams keskkonnas. Koolitusel osalemise lingi saadame registreerunutele hiljemalt päev enne veebiseminari toimumist e‑kirjaga. Maht: Seminaril osalemine annab 2 CPE punkti. 

 

Lektor: 

Lektor Mariliis Männik

Veebiseminari viib läbi ESAÜ liige Mariliis Männik (ASSA, CGAP, CCSA, CRMA). Mariliis omab 20-aastast töökogemust auditi valdkonnas nii avalikus sektoris (Rahandusministeeriumi finantskontrolli osakond, Siseministeeriumi siseauditi osakond) kui eraettevõtjana. Aastatel 2014-  2018 tegutses ta Eesti Siseaudiitorite Ühingu tegevjuhi rollis ning hiljem  ühingu juhatuse liikmena. Täiendavalt on Mariliis ennast rakendanud  erinevate kvaliteedisüsteemide sertifitseeritud hindajana ning konsultandina  nii Eestis kui rahvusvahelisel tasandil. Mariliis omab põhjalikke teadmisi IIA standarditest, omades standarditel põhinevate kvaliteedihindamiste läbiviimise kogemust ligi 15 erinevas organisatsioonis nii avalikus kui erasektoris ning omades sertifikaati Certificate of Accreditation in Internal Quality Assessment/Validation (2006). 

 

Osavõtutasu:

  • ESAÜ liikmetele 60 eurot.

  • Mitteliikmetele 90 eurot.

Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale, mis tehakse koolitusel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt. Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist. 

 

Registreerimine*

  • ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust. 

  • Mitteliikmed: kui sul veel ei ole, siis loo endale konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine". 

Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt 48h enne koolituse toimumist. 

*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega. 

 

Lisateave: 

Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee 

Toimumise aeg
14:20 - 16:00
Body

Meil on hea meel kutsuda kõiki liikmeid Andmekaitse Inspektsiooni infohommikule, kus räägime andmekaitsest nii kitsamalt kui laiemalt.

Infohommik on mõeldud ainult ESAÜ liikmetele, osalemine on TASUTA ning osalemise eest CPE punkte ei saa. Kohtumine toimub veebis MS Teams keskkonnas.

Infohommikul räägime:

  • Millised on suurimad andmekaitselised riskid ja mida jälgida auditeerimisel? 
  • Millised on üldisemad andmekaitse trendid ja suundumused?
  • Andmekaitse Inspektsiooni praktika ja olulisemad menetlused

 

Andmekaitse Inspektsiooni poolt viib infohommikut läbi Maarja Kirss. Maarja on Andmekaitse Inspektsiooni koostöö valdkonna juht vastutades andmekaitse teadlikkuse tõstmise ning ennetustegevuse eest. Tänavune aasta on tähtpäevade aasta – Andmekaitse Inspektsioonil on 25. juubel, Maarjal täitub 20. tööaasta inspektsioonis ning samas saab ka 6 aastat IKÜMi jõustumisest. Nende aastate jooksul on Maarjal olnud suurepärane võimalus panustada andmekaitsealasesse väliskoostöösse ning osaleda Euroopa Andmekaitsenõukogu ja selle eelkäija artikkel 29 töögrupi töös. Ta on osalenud inspektsiooni juhendiloomes ning nõustamistegevuses, samuti vedanud koostöö- ja koolitusprojekte.

 

Registreerimine*

  • ESAÜ liikmed: Logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". 
  • Osalemisest loobumisel logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul „Katkesta registreerimine“.
  • Registreerimine on avatud kuni 4. juuni hilisõhtuni.

*Registreerides infohommikule annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

Toimumise aeg
10:00 - 11:30
Body

ESAÜ Aastakonverents 2024

Traditsiooniline ESAÜ suursündmus toimub ka sel aastal - oled väga oodatud osalema ja kaasa mõtlema meie ühingu aastakonverentsil 2024 "Ausalt ja avatult"!

Seekordne Aastakonverents "Ausalt ja avatult" keskendub mitmekülgsetele teemadele, avades ukse ausale ja avatud arutelule. Esimeses sessioonis vaatleme siseauditi kvaliteeti mitmest perspektiivist: alates tippjuhtide ootustest kvaliteedile kuni kvaliteedi hindamiseni nii hindaja kui hinnatava pilgu läbi. Arutelupaneelis uurime süvitsi siseauditi kvaliteedihindamise plusse ja miinuseid.

Teises sessioonis suuname aga pilgud majanduse makro- ja mikrovaatele, analüüsime koos esinejatega majanduse strateegilise vaate olulisemaid mõjutegureid ja hetkeolukorda. Räägime ka protsesside optimeerimisest ning saame teada, kuidas kasutada selleks teenusdisaini põhimõtteid ja töövahendeid. Sellele järgneval arutelupaneelil uurime võimalusi ja küsime, kuidas leida õige siht muutuste keerises.

Kolmandas sessioonis astume digiajastu ohtude maailma, käsitledes tehnoloogiat, AI-d ning IT-audiitori soovitusi siseaudiitoritele. Arutelupaneelis keskendume läbi kogemuslugude kriitilistele küberturbe intsidentidele.

Neljandas sessioonis sukeldume rahamaailma ja inimlike tunnete keerdkäikudesse, kus analüüsime raha ja investeerimise psühholoogiat ning rahauskumusi.

Konverentsile ootame kõiki siseaudiitoreid ning siseauditiga seotud spetsialiste, samuti asutuste juhte ning kõiki teisi, kellele need teemad huvi pakuvad!

Konverentsi modereerib Siim Sarapuu. Siim on Eesti Töötukassa Tallinna ja Harjumaa osakonna juhataja, kellel on pikaajaline juhtimise kogemus. Ta on tugev poliitikaanalüüsis, projektijuhtimises, sidusrühmade kaasamises ja strateegilises planeerimises. Lisaks on ta tööturu valdkonnas kogemustega koolitajana ning panustanud mitmetesse tööturu teemalistesse algatustesse.

Konverentsi programm:

Konverentsi programm

Konverentsil osalemine annab 6,6 CPE punkti.

Osalustasu: ESAÜ liikmetele 250 eurot, mitteliikmetele 300 eurot. (Hindadele ei lisandu käibemaksu)

Konverentsi osalustasu sisaldab kohvipause, lõunat, digitaalseid esitlusmaterjale ning ESAÜ tunnistust (täiendkoolituse CPE punktid).

Osalustasu arve saadame registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale konverentsi.
 

Registreerumise viimane päev on 25. september. Oma registreeringut saad ise vajadusel sündmuse juures tühistada kuni konverentsi registreerimise sulgemiseni. Hilisemaid pretensioone ei rahuldata ja osalustasu tuleb tasuda täies mahus.

Registreerumine*:

  • ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine".
  • Mitteliikmed: kui sul kontot veel ei ole, siis loo endale siin kodulehel konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru nii nagu on eespool ESAÜ liikmetele toodud juhistes kirjas.
  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine".
  • Registreerimine on avatud kuni 25. septembri südaööni või kuni kohtade täitumiseni.
    *Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

Konverentsi korraldaja jätab endale õiguse teha muudatusi konverentsi kavas.

Lisainfot saad ja Sinu küsimustele vastab ühingu koolituskoordinaator Deivi koolitus@siseaudit.ee

Kohtume konverentsil!

Toimumise aeg
09:30 - 17:00
Body

Teenuste ja varade süsteemne haldamine on aluseks, et organisatsioonina toimida efektiivselt ning pakkuda kvaliteetseid teenuseid. Lektor räägib koolitusel enda praktilisest kogemusest nii väiksemate kui suuremate organisatsioonide vaatest, sealhulgas sellest, kuidas alustada sõltuvalt organisatsiooni küpsusest.

Koolituse teemad: 

1. Räägime teenuste kaardistamise protsessist ja sellest, kuidas erinevat tüüpi teenuseid võiks kaardistada:

  • Organisatsiooni peamised teenused (äriteenused, põhiteenused jms), mida pakutakse kodanikule, kliendile, partnerile jne.

  • Organisatsiooni sisemised teenused, mida on vaja, et organisatsioonil endal (raamatupidamine, personaliosakonna teenused jms).

  • Organisatsiooni poolt kasutatavad välised teenused (vesi, elekter, internet, tarkvarade pakkujad jne).

  • Organisatsioonis kasutatavad IT teenused.

2. Kuidas kaardistada varasid (sh need, mis on raamatupidamises arvel aga ka need varad, mis raamatupidamises arvele ei võeta, kuid peaksid siiski olema kaardistatud)?

3. Kuidas on varahaldus ja teenustehaldus omavahel seotud, kuidas neid koos töötama panna ning milliseid protsesse need veel toetavad?

Päevakava
9.15 – 9.30            Kogunemine ja registreerimine
9.30 - 11.30          Koolitus
11.30 - 12.00        Küsimused ja vastused, arutelu

Toimumiskoht
Koolitus toimub ESAÜ koolitusklassis, Tallinn, Parda 12 (5. korrus). NB! Klassikoolitusel on osalejate arv piiratud!

Lektor Elin NurgesLektor
Koolitust viib läbi ESAÜ liige Elin Nurges. Elin on infoturbe rakendamise ja auditeerimisega tegelenud enam kui 8 aastat ning puutunud kokku järgmiste teemadega: ISKE juurutamine, auditeerimine (nii siseauditid kui välised auditid), ISO 27001, 27005, 31000 juurutamine, E-ITS, riskijuhtimine, andmekaitse nõuete tagamine ning üleüldine turbealane nõustamine, järelevalve (sh tehnilised logimise lahendused), riskihaldus, kriisihaldus, muudatuste haldus, talitluspidevus, intsidendihaldus, juurdepääsuhaldus, strateegiline juhtimine, koolitused. Elin on töötanud nii avalikus sektoris kui ka erasektoris ning konsulteerinud viimaste aastate jooksul mitmeid ettevõtteid ning aidanud lisaks infoturbele korrastada organisatsiooni jaoks olulisi protsesse. Mitmekülgne kogemus nii rakendaja kui audiitorina on andnud teadmised, kuidas luua ja juurutada protsesse selliselt, et need toetaksid organisatsiooni juhtimist, samas ei oleks liialt bürokraatlikud ja tööd takistavad.

Maht
Koolituse läbimine annab 3 CPE tundi.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).

Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 90 eurot, teistele 135 eurot.

Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale, mis tehakse koolitusel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt. Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.


Registreerimine*
•    ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.
•    Mitteliikmed: kui sul veel ei ole, siis loo endale konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.
•    Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine". 
•    Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 26. aprillil 2024.
*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.


Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee 
 

Toimumise aeg
09:30 - 12:00
Asu Koolitused ja seminarid jälgima