Koolitused ja seminarid
IIA kutsetegevuse raampõhimõtted uuenesid 9.01.2025 ja kehtima hakkasid ka uued ülemaailmsed siseauditi standardid. Uute standardite eesmärk on tõsta siseauditi kvaliteeti, nõudes siseauditi funktsioonilt mitte ainult vastavust, vaid ka tulemuslikkust.
Seminari ülesehitus lähtub uutest ülemaailmsetest siseauditi standarditest ja kvaliteedi hindamise käsiraamatust (2024).
Seminari eesmärk on anda edasi vajalikud teadmised ja tutvustada kvaliteedihindamiseks vajalikke tööriistu ja tehnikaid, et siseaudiitoritel oleks vajalik ettevalmistus tõsta siseauditi funktsiooni kvaliteeti ja tulemuslikkust.
Seminar sobib sisemise hindamise läbiviimise ettevalmistamiseks, välishindamiseks või ka siseauditi funktsiooni kvaliteedi programmi ajakohastamiseks.
Seminari teemad
Eeldused seminaril osalemiseks
Seminaril osalemine ei eelda varasemat kvaliteedihindamise kogemust, kuid eeldab IIA standardite tundmist. Samuti on eelduseks valmidus panustada seminari eelselt aega, et kokku koguda oma organisatsiooni tegevust puudutav sisemise hindamise läbiviimiseks vajalik dokumentatsioon, mis on eelduseks seminaril aktiivselt osalemiseks ning võimaldab sellest enim kasu saada.
NB! Seminarile võta kaasa sülearvuti ning valmista sisemise hindamise läbiviimiseks ette vajalik dokumentatsioon (täpsema info saadame osalejatele).
Koolituse ajakava mõlemal päeval:
Koolituse viib läbi ESAÜ liige Mariliis Männik (ASSA, CGAP, CCSA, CRMA).
Mariliisil on enam kui 20 aastat töökogemust auditi valdkonnas avalikus sektoris (Rahandusministeeriumi finantskontrolli osakond, Siseministeeriumi siseauditi osakond) ja ka ettevõtjana. Ta on olnud Eesti Siseaudiitorite Ühingu tegevjuht 2014-2018 ning ka ühingu juhatuse liige.
Mariliis on olnud kvaliteedisüsteemide sertifitseeritud hindajana ning konsultant nii Eestis kui rahvusvahelisel tasandil. Mariliisil on põhjalikud teadmised IIA siseauditi standarditest, tal on standarditel põhinevate kvaliteedihindamiste läbiviimise kogemust ligi 15 organisatsioonis nii avalikus kui erasektoris. Tal on ka Certificate of Accreditation in Internal Quality Assessment/Validation (2006).
Maht
Koolituse läbimine annab 14 CPE punkti.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).
Toimumiskoht
Koolitus toimub klassikoolitusena Tallinnas, Pärnu mnt 18 (3. korrus). Tegemist on interaktiivse praktilise seminariga, mistõttu maksimaalne koolitusel osalejate arv 8 inimest.
Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 420 eurot ja mitteliikmetele 585 eurot.
Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale, mis tehakse koolitusel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt (kõik osalejad saavad kvaliteedihindamise läbiviimiseks vajalikud eestikeelsed materjalid).
Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.
Registreerimine*
*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.
Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee
Olete oodatud osalema veebiseminaril Practical “Fraud Detective” tools, mille viib läbi Nigel Iyar.
NB! Koolitus toimub inglise keeles!
An interactive online session to learn practical methods for early discovery of where your organization from being defrauded by outsiders and insiders.
Fraud, Corruption and other forms of financial loss are all too prevalent but have been often difficult to identify until quite late in the day. Just like harsh weather, organizations are constantly hit by suppliers and customers who try to take them for a ride or take advantage. Then there are unscrupulous middlemen, third parties and opportunists, and maybe also employees who exploit loopholes for a personal benefit. This all comes under that huge umbrella of things we call wrong-doing or “fraud” in the widest sense of the word.
Using practical exercises this webinar will provide you and your colleagues with knowledge to recognise and resolve where your organisation is being defrauded before the things grow and spread!
Agenda and takeaways:
1. Fraud and Corruption: ”Seven basic plots”: Why they succeed and how they can be uncovered early
2. 3 realistic exercises to discover fraud and corruption early:
Applying the “think-like-a-thief” approach
Spot the likely Fraud: You are presented with a context and some initial information (“The Clues”): What could they mean and what are the worst case/ best case scenarios?
Resolution: You have now found a little more information which narrows down what could be happening. What do you do next? What are the most efficient and non-disruptive pathways to resolving issues early ?
3. How to train your colleagues throughout the organization to help defend your organization against fraud and corruption.
Ajakava
14.45-15.00 Koolituskeskkond liitumiseks avatud
15.00-15.50 Seminar
15.50-16.00 Osalejate küsimused
Toimumiskoht
Koolitus toimub veebiseminari vormis MS Teams keskkonnas.
Lektor
Veebiseminari viib läbi Nigel Iyer.
For over 25 years as a Fraud Detective, Nigel has passionately, some will say pathologically, helped organizations across the world recognize and resolve fraud. He teaches all who will, to do the same. He has developed several “Defense against the Commercial Dark Arts” courses, written three books as well as fraud games, dramas and plays, all designed to make the tools of the fraud detective and “fraud resolver” accessible to all. Nigel Iyer is an English Chartered Accountant, Computer Scientist and Dramatist.
Whilst it is well known that the cost of fraud is massive, corrosive and rising, and affects all our organizations, Nigel believes that it far too important a cost to be tackled by specialists alone. “Every single member of the financial community should be able to spot the warning signs of fraud early be it a greedy supplier, customer or middleman, false figures, front companies, criminal involvement and of course our own colleagues with an “over-developed sense of entitlement”. The mantra: “Stop fraud early and save costs” together with a combination of early detection, effective investigations which leverage the power of data and remote tools is more important now than ever before.
Nigel believes that every one of us is a Fraud Detective at heart, and particularly, anyone who manages, uses, or deals with money in an organization should use and develop their skills to help guard their organization from non-essential costs and harm.
Maht
Koolituse läbimine annab 1,2 CPE tundi.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik kodulehele sisselogimine).
Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 20 eurot, teistele 54 eurot.
Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.
Registreerimine*
ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.
Mitteliikmed: kui sul veel ei ole, siis loo endale konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.
Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine".
Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt 9. septembril 2025.
*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee
ESAÜ on tegutsenud juba 24 aastat, ühing on aasta-aastalt kasvanud. Viimastel aastatel on liikmeskonna kasv olnud eriti tempokas, mille üle on iseäranis hea meel - meid on juba 300+.
Liikmeskonna kasv tähendab samas ühingu juhatusele ka väljakutset mõista liikmete erinevaid ootusi ja vajadusi ning vastata nendele vajadustele.
ESAÜ siseaudiitorite kutseühinguna seisab hea ka selle eest, et ühendada oma liikmeskonda, sh pakkuda kaasaegseid võimalusi suhtlemiseks ja koostööks. Ühing on just nii elujõuline ja kasulik, kui kasulikud ja head on liikmete omavahelised suhted. Nendest soovidest ja eesmärkidest kantuna korraldame infoseminari kohtumiseks ESAÜ uute liikmetega.
Ootame infoseminarile 28.04.2025 kell 15.00-17.00 ESAÜ uusi liikmeid, kes on viimase aja jooksul ühinguga liitunud.
Kohtumine on avatud kõigile liikmetele, kes tunnevad, et on veel nö uued liikmed ning soovivad ühingu ja teiste liikmetega tuttavaks saada ja kontakte luua.
Ürituse moto on "Saame tuttavaks!" Üritus toimub vabas õhkkonnas, loovalt ja mänguliselt. Loovas võtmes arutleme ESAÜ tegevuste ja ühingu eesmärkide teemal, jagame muljeid, kogemusi, mõtteid ja ootusi seoses ühingu ja liikmeskonnaga. Kuulame väga hoolega teie soove, kuidas saab ühing teile kasulik olla ja kuidas teie omakorda ühingule. Tule ise ja võta kaasa ka oma kolleeg "ESAÜ noorliige"!
Infoseminari veavad eest ESAÜ pikaaegsed liikmed Krista Nelson ja Terje Keerberg.
Aeg: 28.04.2025, kl 15.00-17.00
Seminar toimub MS Teams keskkonnas. Osalemislingi saadame kõikidele registreerujatele hiljemalt päev enne infoseminari toimumist.
Registreerumine:
Logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.
Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine".
Registreerimine sulgub automaatselt 24.04.2025 hilisõhtul.
Küsimused ja lisainfo ESAÜ koolituskoordinaator Deivilt koolitus@siseaudit.ee
Traditsiooniline ESAÜ suursündmus toimub ka sel aastal - oled väga oodatud osalema ja kaasa mõtlema meie ühingu 25. juubeliaasta konverentsil 2025 "Usaldus – tugevus või nõrkus?".

ESAÜ juubelikonverents keskendub usalduse rollile keerulisel ja ebakindlal ajastul, kus ootused läbipaistvusele ja vastutustundlikule juhtimisele on suuremad kui kunagi varem.
Päeva jooksul vaatame sisse usaldusväärse juhtimiskeskkonna loomisesse, võtame fookusesse usaldusväärse majanduskeskkonna ja innovatsiooni ning päeva viimasel sessioonil saame näpunäiteid positiivseks ellusuhtumiseks.
Programmi oleme planeerinud ka kaks paneelvestlust, kus arutame teemadel, milline on teekond siseaudiitorist tippjuhiks ning kuidas mõjutab usaldusväärne majanduskeskkond Eesti ettevõtteid.

Sündmust modereerib ESAÜ auliige Helen Anijalg. Helen on varasemalt töötanud EASis siseauditi juhina ja Rahandusministeeriumis finantskontrolli osakonnas. Ta on Eesti päikesekatuste ettevõtte Roofit Solar Energy kaasasutaja. Alates 2018. aastast on ta aidanud Roofit Solaril kasvada ja laieneda uutele turgudele, keskendudes rahastusprojektide juhtimisele, ekspordile, avalikele suhetele, turundusele, B2C müügivõrgustike loomisele ja strateegiliste partnerlussuhete edendamisele. Lisaks ettevõtlusele on Helen mentor Tehnopolis ja aitab teisi kasvuettevõtteid ekspordi kasvatamisel.
Konverents toimub Hilton Tallinn Park Hotelli Konverentsikeskuses.
Konverentsil osalemine annab 6,6 CPE punkti.
Osalustasu: ESAÜ liikmetele 300 eurot, mitteliikmetele 400 eurot. (Hindadele ei lisandu käibemaksu)
Konverentsi osalustasu sisaldab kohvipause, lõunat, digitaalseid esitlusmaterjale ning ESAÜ tunnistust (täiendkoolituse CPE punktid). Osalustasu arve saadame hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale konverentsi.
Registreerumine*:
ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine".
Mitteliikmed: kui sul kontot veel ei ole, siis loo endale siin kodulehel konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru nii nagu on eespool ESAÜ liikmetele toodud juhistes kirjas.
Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine".
Registreerimine on avatud kuni 24. septembri südaööni või kuni kohtade täitumiseni. Registreeringut saab tühistada kuni konverentsi registreerimise sulgemiseni. Hilisemaid pretensioone ei rahuldata ja osalustasu tuleb tasuda täies mahus.
*Registreerides konverentsile annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.
Konverentsi korraldaja jätab endale õiguse teha muudatusi konverentsi kavas.
Lisainfo koolituskoordinaator Deivilt koolitus@siseaudit.ee
Kohtumiseni konverentsil!
IIA kutsetegevuse raampõhimõtted uuenesid 9.01.2025 ja kehtima hakkasid ka uued ülemaailmsed siseauditi standardid. Uute standardite eesmärk on tõsta siseauditi kvaliteeti, nõudes siseauditi funktsioonilt mitte ainult vastavust, vaid ka tulemuslikkust.
Seminari ülesehitus lähtub uutest ülemaailmsetest siseauditi standarditest ja kvaliteedi hindamise käsiraamatust (2024).
Seminari eesmärk on anda edasi vajalikud teadmised ja tutvustada kvaliteedihindamiseks vajalikke tööriistu ja tehnikaid, et siseaudiitoritel oleks vajalik ettevalmistus tõsta siseauditi funktsiooni kvaliteeti ja tulemuslikkust.
Seminar sobib sisemise hindamise läbiviimise ettevalmistamiseks, välishindamiseks või ka siseauditi funktsiooni kvaliteedi programmi ajakohastamiseks.
Seminari teemad
Saad põhjaliku ülevaate ajakohastatud kvaliteedihindamise käsiraamatust (QA Manual) ning jalutame läbi IIA kvaliteedihindamise protsessi koos praktiliste tööriistadega, sh küsitlused, intervjuu juhised ja hindamisprogrammid.
Saad ülevaate kvaliteedihindamise viisidest: sisemine, väline, enesehindamine sõltumatu kinnitusega, lahknevuse analüüs (gap-analysis) ja küpsuse (maturity) hindamine.
Saad asjakohased juhised, kuidas hinnata vastavust standarditele ja tuvastada tegevuse täiustamise võimalusi. Heidame pilgu levinud tähelepanekutele, mis on kvaliteedihindamiste käigus välja toodud ning saad sissevaate parimatesse praktikatesse.
Saad kahe seminari päeva jooksul läbi käia oma organisatsiooni sisemise hindamise protseduurid ning peale seminari saad iseseisva tööna jätkata hindamistegevustega.
Saad seminarilt juhised, et valmistuda välishindamiseks.
Eeldused seminaril osalemiseks
Seminaril osalemine ei eelda varasemat kvaliteedihindamise kogemust, kuid eeldab IIA standardite tundmist. Samuti on eelduseks valmidus panustada seminari eelselt aega, et kokku koguda oma organisatsiooni tegevust puudutav sisemise hindamise läbiviimiseks vajalik dokumentatsioon, mis on eelduseks seminaril aktiivselt osalemiseks ning võimaldab sellest enim kasu saada.
NB! Seminarile võta kaasa sülearvuti ning valmista sisemise hindamise läbiviimiseks ette vajalik dokumentatsioon (täpsema info saadame osalejatele).
Koolituse ajakava mõlemal päeval:
9.45 – 10.00 Kogunemine ja registreerimine
10.00 – 11.30 Seminar
11.30 – 11.45 Kohvipaus
11.45 – 13.15 Seminar
13.15 – 14.00 Lõunapaus
14.00 – 15.30 Seminar
15.30 – 15.45 Kohvipaus
15.45 – 17.05 Seminar
Koolituse viib läbi ESAÜ liige Mariliis Männik (ASSA, CGAP, CCSA, CRMA).
Mariliisil on enam kui 20 aastat töökogemust auditi valdkonnas avalikus sektoris (Rahandusministeeriumi finantskontrolli osakond, Siseministeeriumi siseauditi osakond) ja ka ettevõtjana. Ta on olnud Eesti Siseaudiitorite Ühingu tegevjuht 2014-2018 ning ka ühingu juhatuse liige.
Mariliis on olnud kvaliteedisüsteemide sertifitseeritud hindajana ning konsultant nii Eestis kui rahvusvahelisel tasandil. Mariliisil on põhjalikud teadmised IIA siseauditi standarditest, tal on standarditel põhinevate kvaliteedihindamiste läbiviimise kogemust ligi 15 organisatsioonis nii avalikus kui erasektoris. Tal on ka Certificate of Accreditation in Internal Quality Assessment/Validation (2006).
Maht
Koolituse läbimine annab 14 CPE punkti.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).
Toimumiskoht
Koolitus toimub klassikoolitusena Tallinnas, Pärnu mnt 18 (3. korrus). Tegemist on interaktiivse praktilise seminariga, mistõttu maksimaalne koolitusel osalejate arv 8 inimest.
Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 420 eurot ja mitteliikmetele 585 eurot.
Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale, mis tehakse koolitusel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt (kõik osalejad saavad kvaliteedihindamise läbiviimiseks vajalikud eestikeelsed materjalid).
Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.
Registreerimine*
ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.
Mitteliikmed: kui sul veel ei ole, siis loo endale konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.
Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine".
Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 2. mail 2025.
*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.
Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee
Millest koolitusel räägime?
Koolitusel saame ülevaate personalitöö analüütikast ehk kuidas koguda, analüüsida ja tõlgendada töötajatega seotud analüütikat.
Koolituse teemad:
Tööjõu planeerimine
Töötajakogemuse mõõtmine, offboarding
Finants- ja põhitegevuse mõõdikud
Mitmekesisus, kestlikkus ja ESG personalitöö kontekstis
Analüütikamudelid, süsteemid ja tööriistad
Ülevaade personalianalüütika tulevikust
Koolituse metoodika: loeng, arutelud, situatsioonide analüüsid koos lahenduskäigu aruteluga.
Koolituse ajakava:
9.45 – 10.00 Koolituskeskkond avatud liitumiseks
10.00 – 12.00 I osa
12.00 – 12.30 Lõunapaus
12.30 – 14.00 II osa
14.00 – 14.15 Sirutuspaus
14.15 – 15.15 III osa
Lektor
Koolitust viib läbi Egle Saska, kes omab 30 aastast personalitöö kogemust. Ta on töötanud nii riigi- kui erasektoris ning erineva suurusega organisatsioonides (sh Eesti Raudtee, Tallinna Sadam, Tammiste Personalibüroo, PCC Projekt ja Esplan). Egle on alates 2000. aastast koolitanud Tallinna Majanduskoolis (sh õppeained Tööaja planeerimine, Personali planeerimine ning Töö- ja palgaökonoomika) ning alates 2010. aastast koolitanud personalitöö valdkonnas koostöös erinevate organisatsioonidega sh PARE, EBS Juhtimiskoolituse Keskus, Reiting, Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus ning Avaliku Halduse Arengukeskus. Eglel on kõrgeima taseme (7. taseme) personalijuhi kutsetunnistus. Ta on lõpetanud TTÜ majandusteaduskonna ja Tallinna Majanduskooli õiguse eriala ning kaitsnud organisatsioonikäitumise magistrikraadi Tallinna Ülikoolis. Majanduskooli õppurid on ta korduvalt valinud parimaks lektoriks. Eesti Personalitöö Arendamise Ühing on teda tunnustanud tiitliga Aasta Koolitaja. Egle on Personalijuhtimise Käsiraamatu (2007, 2012, 2017, 2021, 2024) kaasautor ning 2024. aastal Eesti HR Seltsi poolt välja antud raamatu Praktiline HR-analüütika käsiraamat kaaspeatoimetaja.
Maht
Koolituse läbimine annab 5,4 CPE punkti.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).
Toimumiskoht
Koolitus toimub MS Teams keskkonnas. Koolitusel osalemise lingi saadame registreerunutele hiljemalt päev enne veebiseminari toimumist e‑kirjaga.
Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 160 eurot ja mitteliikmetele 240 eurot.
Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale, mis tehakse koolitusel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt.
Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.
Registreerimine*
ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.
Mitteliikmed: kui sul veel ei ole, siis loo endale konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.
Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine".
Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt 23. mail 2025.
*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.
Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee
Baaskoolituse eesmärgiks on anda koolitatavatele baasteadmised siseauditi läbiviimiseks ning siseauditi funktsiooni juhtimiseks.
Õpitulemusena osaleja teab peamisi siseauditi standardeid, oskab määrata organisatsiooni olulisi riske ning orienteerub siseauditi kui protsessi läbiviimises ja siseauditi funktsiooni juhtimises.
Kursusel toimub kahepäevane auditoorne õppetöö. Lisaks loengutele toimuvad arutelud ja harjutused teooria kinnitamiseks. Loengu läbiviijalt on praktilised näited ja lahendused oma kogemuste põhjal. Osalejatel on võimalus lisaks auditoorsele õppele lugeda artikleid, tutvuda erinevate mudelitega. Osalejalt eeldab aktiivset osalemist ning rahvusvaheliste standardite iseseisvat läbitöötamist pärast baaskoolitust.
Esimene koolituspäev sobib ka ettevõtte juhtidele, kes on planeerimas siseauditi juhi funktsiooni rakendamist oma organisatsioonis, sest esimesel koolituspäeval on oluliseks lisainfoks organisatsiooni riskide hindamise ning funktsiooni juhtimise temaatikad.
Võimalik osaleda ka ainult ühel koolituspäeval – esimesel päeval antakse üldine ülevaade siseaudiitori tööst, teisel käsitletakse töö praktilist poolt.
Päevakava 3. aprillil
9.50-10.00 Kogunemine ja osalejate registreerimine
10.00-11.30 Siseauditi raamistik
Valdkonna mõisted ja õigusraamid ning standardid (ka uued IIA standardid)
Siseauditeerimise roll juhtimises
Organisatsiooniline sõltumatus ja siseaudiitorite objektiivsus
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15 Sisekontroll
Valitsemine
Kolme kaitseliini mudel
COSO mudel
Auditi objekt ja selle valik
13.15-14.00 Lõunapaus
14:00-15.30 Riskide hindamine
Riskihindamise küpsusmudel ja selle kasutamine
Asutuse riskide hindamine ja siseaudiitori roll selles
Koostöö juhatuse ja nõukoguga
15.30-15.45 Kohvipaus
15.45-16.30 Siseaudiitor
Siseaudiitori iga-aastane areng ja kutsesertifikaadid ning eetikakoodeksi nõuded
Siseauditi üksuse kvaliteedihindamine ja siseauditi juhi roll selles
Eesti Siseaudiitorite Ühing (ESAÜ)
Päevakava 4. aprillil
10.00-11.30 Auditi planeerimise protsess
Auditi liigid ja nende erinevused planeerimisel
Auditi ulatus ja piirangud
Taustinfo koostamine ja analüüsimine
Auditi riskide hindamine
11.30-11.45 Kohvipaus
11.45-13.15 Auditi planeerimise protsess (jätk)
Auditi valimi koostamine ja valimi kasutamise võimalused
Nõuandev töö
Sobilike audititegevuste planeerimine
Auditi planeerimise dokumendid
13.15-14.00 Lõunapaus
14:00-15.30 Auditi toimingute läbiviimine
Teiste II astme kontrollide kasutamine oma töös
Audititehnikad ja -metoodikad
Auditi tööpaberid ja nõuded vormistamisele
Koostöö auditeeritavaga
15.30-15.45 Kohvipaus
15.45-16.40 Aruande koostamine ja tutvustamine
Aruande struktuur
Töö käigus kogutud informatsiooni esitamine lõpparuandes
Siseaudiitori tähelepanekute kooskõlastamine auditeeritavaga
Siseaudiitori soovituste täitmise seire
16.40-16.50 Kokkuvõtted
Lektor
Koolitaja on Siiri Koplimaa, CGAP, ESAÜ auliige. Siiri on lõpetanud TÜ rahanduse- ja krediidi eriala, töötanud siseauditi valdkonnas alates 1995. aastast (sh nii avalikus kui erasektoris ning audiitorifirmas teenuse pakkujana), viinud läbi erialaseid koolitusi ESAÜ-s ja TalTechis ning olnud tegev ESAÜ juhatuses.
Grupi suurus
Tulenevalt kursuse suunitlusest on maksimaalseks osalejate arvuks 15 inimest.
Maht
Koolituse läbimine annab 13 CPE tundi.
Toimumiskoht
ESAÜ koolitusklass, Tallinn, Parda 12 (5. korrus).
Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 390 eurot, teistele 545 eurot.
Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale ja kohvipause. Koolitusmaterjalid tehakse koolitustel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt.
Koolituse arved esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.
Registreerimine*
ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.
Mitteliikmed: kui sul veel ei ole, siis loo endale konto meie kodulehel, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.
Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine".
Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 28. märtsil 2025.
*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.
Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee
Äripäev ja Eesti Siseaudiitorite Ühing korraldavad konverentsi koostööna alates 2017. aastast.
Olete oodatud 30. aprillil konverentsile, mille peateema on "Suurim risk on mitte riskida!"
Konverentsi moderaator on Karin Rätsep, kes on Eesti Siseaudiitorite Ühingu liige ja Bigbank siseauditijuht.

Ootame sind riskijuhtimise ning auditi- ja kontrollivaldkonnale suunatud konverentsile, mida Eestis korraldab ainult Äripäev.
Konverentsil lahendame võrrandit mitme tundmatuga ning uurime, kuidas keset muutusi ja määramatust juhtida edukalt riske ja luua väärtust siseaudiitorina ning kvaliteedi- ning kontrollivaldkonna spetsialistina. Maailm on pöördumatult muutunud. Vanad head lahendused ei tööta enam, pikk vaade on asendunud kiiruse ja agiilsusega. Need, kes ei taha muutuda, ei jää mitte rongist maha vaid rongi alla. Miks? Sest nad kardavad riskida.
Osaleda saab nii SAALIS kui VEEBIS. Piletiostja saab konverentsi järgi vaadata 30 päeva jooksul.
Kasu osalejale:
- Saad ideid ja inspiratsiooni, praktilisi nõuandeid ja soovitusi oma tööks ning professionaalseks arenguks
- Kuuled uutest maailmatrendidest, saad ülevaade arengusuundadest ja pöördelistest muudatustest
- Saad võrrelda enda ja teiste kogemusi ning kuuled parimaid praktikaid
- Saad küsida küsimusi esinejatelt ja arutada kuuldut kolleegidega
- Kohtud oma valdkonna inimestega Võrumaast Harjumaani, lood uusi kontakte ja leiad põnevaid koostöövõimalusi
- Siseaudiitorid saavad osalemise eest 6 CPE punktid oma rahvusvaheliste sertifikaatide hoidmiseks
- Arvestusala spetsialistid saavad tunnistuse oma kutsetaseme hoidmiseks
ESAÜ liikme erihinnad sooduskoodiga: 290 eurot (km-ga 353,8). Grupile: 2-4 osalejat - per nase 255 eurot (km-ga 311,1), 5+ osalejat per nase 229 eurot (km-ga 279,4). Erihind kehtib kuni 31.03.2025. Konverentsi täishind on 439 eurot+km.
Pane tähele: sooduskoodi registreerumiseks saadame oma liikmetele eraldi e-kirjaga.
Registreerumine, kava, esinejad: Äripäeva e-poes!
Küsimused ja lisainfo: kirjuta palun ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee
Konverentsil osalemine annab 6 CPE punkti. Äripäev annab soovijatele ka tunnistused. Oma soov pane kirja konverentsi tagasiside e-vormile peale konverentsi. Tuletame konverents lõpus seda võimalust ka meelde.
Lisapakkumine! Konverentsil osaleja saab tellida Äripäeva teemaveebide Raamatupidaja.ee ja Palgauudised.ee lugemise õigused erihinnaga. Küsi sõbrapakkumist mare.timian@aripaev.ee
Kohtume konverentsil 30. aprillil! Olete väga oodatud.
Äripäev ja Eesti Siseaudiitorite Ühing
Taaskord on tulemas ühingu iga-aastane eetikateemaline loeng, mis on hea võimalus kutsesertifikaati omavatele siseaudiitoritele läbida kohustuslik eetikavaldkonna koolitus.
NB! Pane tähele, et sel aastal ei toimu eetikaseminar üldkoosolekuga samal päeval! Siiski on traditsiooniliselt eetikaseminar üldkoosolekul osalejatele tasuta. Juhul, kui sa üldkoosolekul ei osale, on seminari maksumus Sulle 72 eurot.
Seekord võtame arutelu alla teema "Eetiline organisatsioonikultuur ja töökiusamine"
Veebiseminari teemad:
- Sissejuhatuseks organisatsioonikultuurist üldiselt
- Milline on eetiline organisatsioonikultuur?
- Mis on töökiusamine?
- Mida organisatsioonid/ ettevõtted saavad teha töökiusamise ennetamiseks?
- Kuidas suunata /lahendada töökiusamise juhtumeid?
- Kas ja kuidas saavad siseaudiitorid töökiusamise ennetamisele ja juhtumite lahendamisele kaasa aidata? Milline võiks olla siseauditi roll?
Veebiseminari ajakava
9.45 – 10.00 Koolituskeskkond avatud liitumiseks
10.00 – 12.00 Seminar
Koolitust viib läbi Ave-Gail Kaskla-Kuprys. Ave-Gail on töö- ja organisatsioonipsühholoog (MA), koolitaja ning kriisinõustaja. Ta on laialdaste kogemustega spetsialist, kes lisaks psühhosotsiaalse töökeskkonna parendamisele aitab organisatsioonidel koostada riskianalüüse, pakub töö- ja organisatsioonipsühholoogia alast nõustamist nii juhtidele kui töötajatele ning viib läbi sisekoolitusi erinevatel vaimse tervise ja toimetuleku teemadel. Ave-Gail on kahe MTÜ, Eesti Töö- ja Organisatsioonipsühholoogide Liit ETOP ning Eesti Kriisinõustamise Ühing, asutajaliige.
Seminar toimub MS Teams keskkonnas. Osalemislingi saadame kõikidele registreerujatele hiljemalt päev enne seminari toimumist.
Seminaril osalemine annab 2,4 CPE punkti. Pane tähele, et kõik sertifitseeritud siseaudiitorid peavad igal aastal läbima eetikateemalise koolituse (seminari) mahus 2 CPE. Seminaril osaleja CPE punktid ja tunnistus kuvatakse tema profiilis menüüpunkti all "Minu üritused" (vajalik sisselogimine kodulehele).
Osavõtutasu
Eetikaseminar on TASUTA kõigile, kes osalevad ühingu 15.05.2025 üldkoosolekul. Juhul, kui sa üldkoosolekul ei osale, on seminari maksumus Sulle 72 eurot.
Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.
Registreerimine*
Logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.
Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine".Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt hiljemalt 23.05.2025 hilisõhtul.
*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.
Lisateave: kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee
Koostöös Rahapesu andmebürooga (RAB) toimub veebiseminar, kus räägime siseaudiitorite rollist rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamisel. Koolituse eesmärk on anda ülevaade RAB tegevustest ning arutada võimalusi, mida ja kuidas saab siseaudiitor kontrollida ja hinnata rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise kontekstis.
Päevakava:
Teemapunktid:
Lektorid:
Seminari viivad läbi Rahapesu Andmebüroo analüütikud.
Maht
Koolituse läbimine annab 1,8 CPE tundi.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).
Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 30 eurot, teistele 80 eurot.
Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.
Registreerimine*
*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.
Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee