Koolitused ja seminarid

Body

Baaskoolituse eesmärgiks on anda koolitatavatele baasteadmised siseauditi läbiviimiseks ning siseauditi funktsiooni juhtimiseks.

Õpitulemusena osaleja teab peamisi siseauditi standardeid, oskab määrata organisatsiooni olulisi riske ning orienteerub siseauditi kui protsessi läbiviimises ja siseauditi funktsiooni juhtimises.

Kursusel toimub kahepäevane auditoorne õppetöö. Lisaks loengutele toimuvad arutelud ja harjutused teooria kinnitamiseks. Loengu läbiviijalt on praktilised näited ja lahendused oma kogemuste põhjal. Osalejatel on võimalus lisaks auditoorsele õppele lugeda artikleid, tutvuda erinevate mudelitega.  Osalejalt eeldab aktiivset osalemist ning rahvusvaheliste standardite iseseisvat läbitöötamist pärast baaskoolitust.   

Esimene koolituspäev sobib ka ettevõtte juhtidele, kes on planeerimas siseauditi juhi funktsiooni rakendamist oma organisatsioonis, sest esimesel koolituspäeval on oluliseks lisainfoks organisatsiooni riskide hindamise ning funktsiooni juhtimise temaatikad.

Võimalik osaleda ka ainult ühel koolituspäeval – esimesel päeval antakse üldine ülevaade siseaudiitori tööst, teisel käsitletakse töö praktilist poolt.

Päevakava 3. aprillil

9.50-10.00 Kogunemine ja osalejate registreerimine

10.00-11.30 Siseauditi raamistik

  • Valdkonna mõisted ja õigusraamid ning standardid (ka uued IIA standardid)

  • Siseauditeerimise roll juhtimises 

  • Organisatsiooniline sõltumatus ja siseaudiitorite objektiivsus

11.30-11.45 Kohvipaus

11.45-13.15 Sisekontroll

  • Valitsemine

  • Kolme kaitseliini mudel 

  • COSO mudel

  • Auditi objekt ja selle valik

13.15-14.00 Lõunapaus

14:00-15.30 Riskide hindamine

  • Riskihindamise küpsusmudel ja selle kasutamine

  • Asutuse riskide hindamine ja siseaudiitori roll selles

  • Koostöö juhatuse ja nõukoguga

15.30-15.45 Kohvipaus

15.45-16.30 Siseaudiitor

  • Siseaudiitori iga-aastane areng ja kutsesertifikaadid ning eetikakoodeksi nõuded

  • Siseauditi üksuse kvaliteedihindamine ja siseauditi juhi roll selles

  • Eesti Siseaudiitorite Ühing (ESAÜ)

Päevakava 4. aprillil

10.00-11.30 Auditi planeerimise protsess

  • Auditi liigid ja nende erinevused planeerimisel

  • Auditi ulatus ja piirangud 

  • Taustinfo koostamine ja analüüsimine

  • Auditi riskide hindamine

11.30-11.45 Kohvipaus

11.45-13.15 Auditi planeerimise protsess (jätk)

  • Auditi valimi koostamine ja valimi kasutamise võimalused

  • Nõuandev töö 

  • Sobilike audititegevuste planeerimine 

  • Auditi planeerimise dokumendid

13.15-14.00 Lõunapaus

14:00-15.30 Auditi toimingute läbiviimine

  • Teiste II astme kontrollide kasutamine oma töös 

  • Audititehnikad ja -metoodikad

  • Auditi tööpaberid ja nõuded vormistamisele 

  • Koostöö auditeeritavaga

15.30-15.45 Kohvipaus

15.45-16.40 Aruande koostamine ja tutvustamine

  • Aruande struktuur 

  • Töö käigus kogutud informatsiooni esitamine lõpparuandes 

  • Siseaudiitori tähelepanekute kooskõlastamine auditeeritavaga 

  • Siseaudiitori soovituste täitmise seire

16.40-16.50 Kokkuvõtted 
 

Lektor Siiri KoplimaaLektor

Koolitaja on Siiri Koplimaa, CGAP, ESAÜ auliige. Siiri on lõpetanud TÜ rahanduse- ja krediidi eriala, töötanud siseauditi valdkonnas alates 1995. aastast (sh nii avalikus kui erasektoris ning audiitorifirmas teenuse pakkujana), viinud läbi erialaseid koolitusi ESAÜ-s ja TalTechis ning olnud tegev ESAÜ juhatuses.

Grupi suurus
Tulenevalt kursuse suunitlusest on maksimaalseks osalejate arvuks 15 inimest.

Maht    
Koolituse läbimine annab 13 CPE tundi.

Toimumiskoht
ESAÜ koolitusklass, Tallinn, Parda 12 (5. korrus).

Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 390 eurot, teistele 545 eurot
Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale ja kohvipause. Koolitusmaterjalid tehakse koolitustel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt.
Koolituse arved esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.

Registreerimine*

  • ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.

  • Mitteliikmed: kui sul veel ei ole, siis loo endale konto meie kodulehel, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine". 

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 28. märtsil 2025.

*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee  
 

Toimumise aeg
09:45 - 16:50
Body

Äripäev ja Eesti Siseaudiitorite Ühing korraldavad konverentsi koostööna alates 2017. aastast.

Olete oodatud 30. aprillil konverentsile, mille peateema on "Suurim risk on mitte riskida!"
Konverentsi moderaator on Karin Rätsep, kes on Eesti Siseaudiitorite Ühingu liige ja Bigbank siseauditijuht.

Riskijuhtimise ja sisekontrolli aastakonverents 2025

Ootame sind riskijuhtimise ning auditi- ja kontrollivaldkonnale suunatud konverentsile, mida Eestis korraldab ainult Äripäev.

Konverentsil lahendame võrrandit mitme tundmatuga ning uurime, kuidas keset muutusi ja määramatust juhtida edukalt riske ja luua väärtust siseaudiitorina ning kvaliteedi- ning kontrollivaldkonna spetsialistina. Maailm on pöördumatult muutunud. Vanad head lahendused ei tööta enam, pikk vaade on asendunud kiiruse ja agiilsusega. Need, kes ei taha muutuda, ei jää mitte rongist maha vaid rongi alla. Miks? Sest nad kardavad riskida.

Osaleda saab nii SAALIS kui VEEBIS. Piletiostja saab konverentsi järgi vaadata 30 päeva jooksul.

Kasu osalejale:

  • Saad ideid ja inspiratsiooni, praktilisi nõuandeid ja soovitusi oma tööks ning professionaalseks arenguks
  • Kuuled uutest maailmatrendidest, saad ülevaade arengusuundadest ja pöördelistest muudatustest
  • Saad võrrelda enda ja teiste kogemusi ning kuuled parimaid praktikaid
  • Saad küsida küsimusi esinejatelt ja arutada kuuldut kolleegidega
  • Kohtud oma valdkonna inimestega Võrumaast Harjumaani, lood uusi kontakte ja leiad põnevaid koostöövõimalusi
  • Siseaudiitorid saavad osalemise eest 6 CPE punktid oma rahvusvaheliste sertifikaatide hoidmiseks
  • Arvestusala spetsialistid saavad tunnistuse oma kutsetaseme hoidmiseks

ESAÜ liikme erihinnad sooduskoodiga: 290 eurot (km-ga 353,8). Grupile: 2-4 osalejat - per nase 255 eurot (km-ga 311,1), 5+ osalejat per nase 229 eurot (km-ga 279,4). Erihind kehtib kuni 31.03.2025. Konverentsi täishind on 439 eurot+km.

Pane tähele: sooduskoodi registreerumiseks saadame oma liikmetele eraldi e-kirjaga.

Registreerumine, kava, esinejad: Äripäeva e-poes!

Küsimused ja lisainfo: kirjuta palun ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee

Konverentsil osalemine annab 6 CPE punkti. Äripäev annab soovijatele ka tunnistused. Oma soov pane kirja konverentsi tagasiside e-vormile peale konverentsi. Tuletame konverents lõpus seda võimalust ka meelde.

Lisapakkumine! Konverentsil osaleja saab tellida Äripäeva teemaveebide Raamatupidaja.ee ja Palgauudised.ee lugemise õigused erihinnaga. Küsi sõbrapakkumist mare.timian@aripaev.ee

Kohtume konverentsil 30. aprillil! Olete väga oodatud.

Äripäev ja Eesti Siseaudiitorite Ühing

Toimumise aeg
09:50 - 16:50
Body

Taaskord on tulemas ühingu iga-aastane eetikateemaline loeng, mis on hea võimalus  kutsesertifikaati omavatele siseaudiitoritele läbida kohustuslik eetikavaldkonna koolitus.

NB! Pane tähele, et sel aastal ei toimu eetikaseminar üldkoosolekuga samal päeval! Siiski on traditsiooniliselt eetikaseminar üldkoosolekul osalejatele tasuta. Juhul, kui sa üldkoosolekul ei osale, on seminari maksumus Sulle 72 eurot.

Seekord võtame arutelu alla teema "Eetiline organisatsioonikultuur ja töökiusamine"

Veebiseminari teemad:

  • Sissejuhatuseks organisatsioonikultuurist üldiselt
  • Milline on eetiline organisatsioonikultuur?
  • Mis on töökiusamine?
  • Mida organisatsioonid/ ettevõtted saavad teha töökiusamise ennetamiseks?
  • Kuidas suunata /lahendada töökiusamise juhtumeid?
  • Kas ja kuidas saavad siseaudiitorid töökiusamise ennetamisele ja juhtumite lahendamisele kaasa aidata? Milline võiks olla siseauditi roll?

Veebiseminari ajakava 
9.45 – 10.00 Koolituskeskkond avatud liitumiseks
10.00 – 12.00 Seminar

Lektor Ave-Gail Kaskla-KuprysKoolitust viib läbi Ave-Gail Kaskla-Kuprys. Ave-Gail on töö- ja organisatsioonipsühholoog (MA), koolitaja ning kriisinõustaja. Ta on laialdaste kogemustega spetsialist, kes lisaks psühhosotsiaalse töökeskkonna parendamisele aitab organisatsioonidel koostada riskianalüüse, pakub töö- ja organisatsioonipsühholoogia alast nõustamist nii juhtidele kui töötajatele ning viib läbi sisekoolitusi erinevatel vaimse tervise ja toimetuleku teemadel. Ave-Gail on kahe MTÜ, Eesti Töö- ja Organisatsioonipsühholoogide Liit ETOP ning Eesti Kriisinõustamise Ühing, asutajaliige.

Seminar toimub MS Teams keskkonnas. Osalemislingi saadame kõikidele registreerujatele hiljemalt päev enne seminari toimumist.

Seminaril osalemine annab 2,4 CPE punkti. Pane tähele, et kõik sertifitseeritud siseaudiitorid peavad igal aastal läbima eetikateemalise koolituse (seminari) mahus 2 CPE. Seminaril osaleja CPE punktid ja tunnistus kuvatakse tema profiilis menüüpunkti all "Minu üritused" (vajalik sisselogimine kodulehele).

Osavõtutasu
Eetikaseminar on TASUTA kõigile, kes osalevad ühingu 15.05.2025 üldkoosolekul. Juhul, kui sa üldkoosolekul ei osale, on seminari maksumus Sulle 72 eurot. 
Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.

Registreerimine*

  • Logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.
    Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine".

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt hiljemalt 23.05.2025 hilisõhtul.

    *Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

Lisateave: kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee  

Toimumise aeg
10:00 - 12:00
Body

Koostöös Rahapesu andmebürooga (RAB) toimub veebiseminar, kus räägime siseaudiitorite rollist rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamisel. Koolituse eesmärk on anda ülevaade RAB tegevustest ning arutada võimalusi, mida ja kuidas saab siseaudiitor kontrollida ja hinnata rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise kontekstis.

Päevakava:

  • 10:00-11:00 RAB esitlus
  • 11:00-11:30 osalejate küsimused ja arutelu

Teemapunktid:

  • RAB ootused siseauditile AML/CTF vaates
  • Riskiisu ja riskihinnangu nõuded RAB'i vaatest
  • Probleemkohad AML/CTF auditeerimisel.

Lektorid:

Seminari viivad läbi Rahapesu Andmebüroost Elisa Lainevool (juhtivanalüütik) ja Kerli Paur (analüütik).

Elisa Lainevool

Kerli Paur

 Elisa Lainevool                                Kerli Paur

Maht
Koolituse läbimine annab 1,8 CPE tundi.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).

Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 30 eurot, teistele 80 eurot

Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.

Registreerimine*

  • ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.

  • Mitteliikmed: kui sul veel ei ole, siis loo endale konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine". 

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 28. märtsil 2025.

*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

 

Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee 

Toimumise aeg
10:00 - 11:30
Body

Koostöös OIXIO Group OÜ-ga toimub veebiseminar, kus räägime küberturbe auditist. Seminaril saad ülevaate, mis on küberturbe auditi väärtus, kuidas komplekteerida meeskonda ning millele keskenduda auditi skoobi määramisel ja valimi tegemisel. Loomulikult ei puudu seminarilt ka praktiline kogemuslugu, kuidas IT audit oleks võinud ettevõtte päästa tõsisest küberintsidendist.

Seminari teemad

  • Auditi väärtus organisatsiooni jaoks
  • Teoreetiline vs tehniline audit
  • Auditi meeskond ja IT audiitori kompetentsid
  • Auditi skoop ja valim - serverid, tööjaamad, virtualiseerimiskeskkonnad, võrgud, rakendused, pilveteenused - millele keskenduda ja kuidas auditeerida
  • Case study: kuidas IT audit oleks võinud ettevõtte päästa tõsisest küberintsidendist.

Ajakava

  • 10.45-11.00 - Koolituskeskkond avatud liitumiseks
  • 11.00-12.30 - Seminar
  • 12.30-13.00 - Osalejate küsimused ja arutelu

Lektor 

Seminari viib läbi OIXIO Cyber turbeaudiitor/turvainsener Livio Nimmer. Liviol on pikaajaline kogemus IT- ja turvahalduse ning süsteemiadministreerimise valdkonnas. Ta on Purple Team’i spetsialist, kellel on põhjalikud teadmised turvaarhitektuuridest, kaitsemeetoditest (TTP-d), digitaalsest kohtuekspertiisist ja intsidentidele reageerimisest. Lisaks omab ta pahavara analüüsi ja Red Team’i oskusi.

Maht    
Koolituse läbimine annab 2,4 CPE punkti.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine). 

Toimumiskoht 
Seminar toimub veebiseminari vormis MS Teams keskkonnas. Koolitusel osalemise lingi saadame registreerunutele hiljemalt päev enne veebiseminari toimumist e‑kirjaga. 

Osavõtutasu
Seminar on ESAÜ liikmetele TASUTA.

Registreerimine*

  • logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine".

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni, 18. veebruarini 2025.

*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee  

Toimumise aeg
11:00 - 13:00
Body

Millest koolitusel räägime?
Koolituse tulemusel saab kasutaja aru ja oskab hallata erinevate tööriistadega mahukaid Exceli andmetabelid, teha tabelites Exceli tööriistadega ja funktsioonide abil kiireid muudatusi ja parandusi. Luua kokkuvõtteid ja arvutusi erinevate tunnuste järgi. Tekib oskus jälgida valemite loogikat ja saada aru, millise loogikaga on kasutaja tabelites tulemusi kokku arvutanud. Samuti õpib koolitusel importima andmeid Exceli tabelisse ja imporditud andmetest looma automaatselt kokkuvõtteid (kui algallika sisu muutub, muutub ka jooksvalt kokkuvõte).

Kellele on koolitus mõeldud?
Koolitusel osalemisel tuleb kasuks, kui on olemas Exceli kasutamise kogemus lihtsamate toimingute näol – tabeli täitmine, lihtsamad arvutused, tabelite ja töölehtede vahel orienteerumine. Lahtri aadressidest aru aamine, valmis tabelites orienteerumine, liikumine, kustutamine, andmete lisamine. Koolitus ei sobi neile, kes peavad alustama Exceli kasutamist päris algusest.

Koolituse teemad:

NB! Oleme koostöös lektoriga täiendatud koolituskava uue teemaga - koolitusel tutvustatakse ka AI tööriistade võimekust, mis muudavad Exceli kasutamise tõhusamaks ja lihtsamaks nii valemite kui ka andmetöötluse osas.

Exceli töövõtted ja funktsioonide kasutamine 

  • Mis on tabelipõhi ja kuidas seda kasutada, milline on soovituslik tabelipõhi (tabelipõhja loomise 10 peamist reeglit).

  • Erinevad andmetüübid (%, neg arv, kuupäev, kell, valuuta, tekst, nr) ja nende mõju arvutamisele.

  • Andmete vormindamise reeglid ja nende mõju arvutustele.

  • Andmete paigutamine erinevate töölehtede ja failide vahel, tabelite ülesehituse loogika, milline on korrektne andmetabel Excelis töötamiseks.

  • Valmis tabelis tühjade lahtrite täitmine sobiva sissekandega, tööd kiirendavad võimalused, andmete korrastamise tööriistad.

  • Valemi, funktsiooni jälitamise oskus- saada aru, mis on arvutuse ülesanne ja mis on valemi ja funktsiooni ülesanne arvutavas tabelis. Funktsioonides paranduste tegemine, valemite lugemise oskus.

  • Lahtri aadresside lugemine ja nende kaudu arvutustes paranduste tegemine.

  • Funktsioonide kasutamine kokkuvõtete ja arvutuste sooritamiseks, ümardusfunktsioonid (Round vs MRound). Ümardus vs Kujundus. Erinevad arvutus ja loendusvõimalused Excelis (tingimusega piirkonna summa, 1 tingimusega summa, mitme tingimusega summa, vahemikuarvutused) Sum, Sumif, Dsum, Count, Countif, Dcount jt

Funktsioonide kasutamine

  • Funktsioonide kasutamine Exceli tabelites (tingimusfunktsioonid, kokkuvõttefunktsioonid tunnuste järgi) IF jt.

  • Tekstide paranduse funktsioonid. Andmete kohandamine valemitega selliseks, et neid oleks võimalus Excelis kasutada TRIM, CONCATENATE jt.

  • Otsingufunktsioonid ja tabelite võrdlemine. VLOOKUP, MATCH, XLOOKUP jt.

  • Kuupäevadega toimingud ja arvutused. Kvartali, kuude, päevadega tehted

Andmetabelite kasutamine kokkuvõtete sooritamiseks, andmete import andmete kasutamiseks Excelis

  • Aruannete koostamine ühiste tunnuste järgi (nimed, kuupäevad, tooted jt) PivotTable, Subtotal

  • Liigendtabeli koostamine (PivotTable), lugemine ja muutmine. Funktsioonid Pivotis. Lõpparuandes andmete esitamine % ja nr väärtustes. Kuupäevaliste aruannete koostamine (kuude, kvartalite aastate lõikes). Arvutamine väljadega (arvutuste lisamine aruandesse), diagrammid.

  • Pivot koondi koostamine mitmetest Exceli tabelitest PowerQuery abil. Andmete importimisel importimise reeglite loomine ja andmete kuvamine PivotTable aruandesse

  • Andmete pärimine erinevatest allikatest (csv, kataloog, pdf, Exceli fail, pildifailist andemete importimine).

  • PowerQuery ja PivotTable omavaheline koostöö.

  • Graafikud Exceli tabelites:
    o    Graafikute (diagrammide) loomine, disainimine ja kujundamine
    o    Tabelite kujunduse võimalused, tingimusega kujundamine (andmete värvimine
    o    reeglite alusel)
    o    Kujundamise nipid ja hea tava

  • Failid ja ettevalmistus ekspordiks ja printimiseks:
    o    Erinevad failiformaadid (pdf, xls, xlsx, xlsb, csv jmt) ja milleks neid kasutada
    o    PDF eksport ja PDF paigutamine (Page Layout ja Page Setup seaded)

Koolituse metoodika:
Koolitus on praktiline töö arvutiga, lektoripoolse juhendamisega, praktiliste harjutuste ja näidete baasil. Praktiline töö vaheldub näidete ja nõuannetega lektori poolt. Koolituse programm omandatakse praktilise töö käigus. Osalejad saavad erinevate harjutuste baasil õpitut proovida, kinnistada. Selline koolituse ajal praktiseerimine toob välja nõrgad kohad õpitu osas ja annab võimaluse uuesti üle korrata ning küsida küsimusi. Koolitusel jälgitakse igati osalejate tempot ja lähenetakse ka paljuski individuaalselt s.t koolituse käigus tekkinud küsimuste põhjal on võimalus lülitada programmi uusi teemasid, kui see on seostuv eesmärkidega ja on osalejatele vajalik. Koolitusel jälgitakse osalejate tempot ning koolitusprogramm ja materjali esitamine toimub vastavalt osalejate oskustele ja vajadustele. 
Lektor kasutab jaotusmaterjale, milledesse on koolituse ajal hea valemeid kopeerida või märkmeid teha. Materjalid edastatakse enne koolitust osalejatele. Koolituse käigus tekivad kommentaaridega Exceli tabelid, mida kasutajad saavad koolituselt kaasa võtta. Koolituse läbiviimisel kasutatakse eeltäidetud andmetabeleid, mis annab võimaluse koheselt kasutada õigeid tööriistu. Selliste failide kasutamisega hoiame kokku tööaega andmete, tekstide sisestamise pealt, saame keskenduda Exceli tööriistade kasutamistele ja probleemide lahendamistele.

Koolituse ajakava: 
 9.45-10.00 Kogunemine ja registreerimine
10.00 – 12.00 I osa
12.00 – 12.45 Lõunapaus
12.45 – 14.00 II osa
14.00 – 14.15 Kohvipaus
14.15 – 16.00 III osa

Lektor Kristjan SakkKoolitust viib läbi Kristjan Sakk – MS Office Excel, 365 koolitaja ja ekspert.
Kristjan on koolitajana tegev aastast 1999. Ta on keskendunud peamiselt sisekoolituste korraldamisele ja läbiviimisele MS Office 365 tarkvara teemadel (peamiselt MS Excel ja Office 365 rakendused, nt Teams, SharePoint, OneDrive jt ning MS Word, MS PowerPoint, MS Outlook). Kristjan on koolitanud üle 600 erineva organisatsiooni ja asutuse nii avalikus kui ka erasektoris.

Osalejate arv
Tulenevalt koolituse praktilisest suunitlusest on koolitusgrupi suurus kuni 20 osalejat.

Maht    
Koolituse läbimine annab 6 CPE punkti.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine). Soovi korral väljastab tunnistuse ka koolitaja ettevõte Edunet OÜ.

Toimumiskoht 
ESAÜ koolitusklass Tallinnas, Parda 12 (5. korrus).

Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 180 eurot ja mitteliikmetele 250 eurot. 
Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale, mis tehakse koolitusel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt. Samuti on võimalik koolituse järgselt saada lektorilt tasuta konsultatsiooni e-posti teel.
Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.

Registreerimine*

  • ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.

  • Mitteliikmed: kui sul veel ei ole, siis loo endale konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine". 

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 7. veebruaril 2025.
    *Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee 
 

Toimumise aeg
10:00 - 16:00
Body

Veebikoolitus annab ülevaate korruptsiooni olemusest ja võimalikest ohuolukordadest, pakkudes praktilisi teadmisi siseaudiitoritele korruptsiooni ennetamise ja tuvastamise tööriistadest. Koolituse käigus käsitletakse korruptsiooniohu vähendamise mehhanisme, mis aitavad tõhusalt vältida korruptsioonijuhtumeid.

Koolitusel räägime:

  • Korruptsiooni mõiste ja ohuolukorrad: käsitletakse laiemalt korruptsiooniolukordi, antakse lühidalt ülevaade korruptsiooni mõistest.

  • Korruptsiooni tuvastamise tööriistad siseaudiitorile: antakse ülevaade korruptsiooni ennetamise mehhanismidest (juhendid, kaebuste menetlemine) vastavalt ettevõtete profiilidele ja näpunäited, milliseid soovitusi võiks siseaudiitor anda korruptsiooni ennetamise meetmete sisseviimise kohta.

  • Korruptsiooni ennetamise kaitseliinid ja siseaudiitori hoolsuskohustus (antakse üldised juhised siseaudiitoritele auditi valimi määramiseks). 

  • Käitumine läbiotsimise ajal (antakse üldised juhised siseaudiitoritele ametnikega suhtlemiseks läbiotsimiste puhuks).

Päevakava:
09.45-10.00     Koolituskeskkond liitumiseks avatud
10.00-11.00     I teemaplokk
11.00-11.10     Paus
11.10-12.10     II teemaplokk

Toimumiskoht
Koolitus toimub veebikoolituse vormis MS Teams keskkonnas. Koolitusel osalemise lingi saadame registreerunutele hiljemalt päev enne veebikoolituse toimumist e-kirjaga.

Lektor
Koolitust viib läbi vandeadvokaat Mari Anne Rohtla. Mari Anne on spetsialist, kelle poole võimalik pöörduda erinevate valdkondade sektorispetsiifilisi regulatsioone puudutavate küsimustega. Ta on nõustanud nii kohalikke kui rahvusvahelisi ettevõtteid vastavuskontrolli mehhanismide loomisel, sh valdkondades, mis puudutavad toodete nõuetele vastavust, rikkumisest teavitajate kaitset, teavitustegevuse korraldamist ning korruptsiooni ennetamise meetmete rakendamist. 
Mari Annel on pikaajaline kogemus klientide esindamisel nii väärteo- kui kriminaalmenetlustes (nii kannatanu esindaja kui kaitsjana), samuti järelevalvemenetlustes nii kohtuväliselt kui kohtus. Euroopa Liidu õiguse ja vastavuskontrolli mehhanismide eksperdina on Mari Anne koostanud asjakohaseid tegevusjuhiseid ja viinud läbi arvukaid koolitusi tegevusjuhiste rakendamiseks ja töötajate teadmiste ajakohastamiseks. Mari Anne klientideks on olnud nii era- kui avaliku sektori organisatsioonid, mistõttu omab Mari Anne asjakohast ülevaadet erinevate sektorite spetsiifikast ning organisooni lahendi ülesehituse põhimõtetest.
Mari Anne on olnud meeskonnaliige ka mitmete komplekssete tehingute ettevalmistamisel ja läbiviimisel ning osalenud muu hulgas ka arvukates õiguslikes auditites, vastutades vastavusmeetmete kontrolli ning tehingujärgsete tegevuste läbiviimise eest.

Maht
Koolituse läbimine annab 2,4 CPE tundi.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).

Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 72 eurot, mitteliikmetele 110 eurot.

Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale, mis tehakse koolitusel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt. Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.

Registreerimine*

  • ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.

  • Mitteliikmed: loo endale konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine". 

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 8. novembril 2024.

*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee  
 

Toimumise aeg
10:00 - 12:10
Body

Meil on hea meel kutsuda kõiki liikmeid infohommikule, kus räägime andmete kasutamisest Töötukassa ja PRIA teenuste pakkumisel ja arendamisel.

Infohommiku eesmärk on tutvustada Eesti Töötukassa ja PRIA andmeanalüüsi kasutamise praktikaid, sh räägime andmeanalüüsi kasuteguritest nii organisatsioonile kui ka siseaudiitorile. 

Kohtumine on planeeritud interaktiivsena ning fookusega osalejate küsimustele vastamisele. Olete väga oodatud osalema ning kaasa rääkima!

Infohommikul jagavad oma teadmisi ja kogemusi:                                                  

 

Margit Paulus 

Töötukassa analüüsi osakonna juhataja

 

 

 

Kadri Koel 

PRIA eelarve- ja analüüsiosakonna juhataja

 

 

Infohommikut modereerib ESAÜ liige Siiri Koplimaa (Töötukassa siseauditi juht).

Alustame infohommikuga kell 09:00 ning üritus on planeeritud umbes 2 tunnisena.

Infohommik toimub veebis MS Teams keskkonnas. Osalemislingi saadame registreerunutele hiljemalt 26. novembri õhtul.

Infohommik on mõeldud ainult ESAÜ liikmetele, osalemine on TASUTA ning osalemise eest CPE punkte ei saa.

 

Registreerimine*

  • Registreerimiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul „Salvesta registreerimine“. E-kirjaga saad nii registreerimiskinnituse kui meeldetuletuse enne sündmust.
  • Osalemisest loobumisel logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul „Katkesta registreerimine“.
  • Registreerimine on avatud kuni 25. novembri õhtuni.

*Registreerides infohommikule annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.
 

Toimumise aeg
09:00 - 11:00
Body

Koolituse käigus laiendame oma teadmisi finantsvaldkonnast, et paremini mõista ettevõtte majandusaruandeid ja hinnata juhtimisotsuseid. 

Koolitus annab ülevaate, kuidas ettevõtte tegevus kajastub erinevates finantsaruannetes ning kuidas finantsaruanded peegeldavad ettevõtte tegevusega kaasnevaid võimalusi ja ohte.

Tegemist on praktilise koolitusega, kus lisaks teooriale analüüsitakse ühiselt läbi harjutuste majandusaasta aruandeid ning arutletakse elulähedaste näidete üle.

Koolitusel räägime:
•    Mida peegeldavad finantsaruannete peamised näitajad?
•    Millised seosed kehtivad erinevate bilanssi ja kasumiaruannete kirjete vahel?
•    Mida näitab ettevõtte rahavoogude aruanne?
•    Kuidas näha seost tegevuste ja ettevõtte finantstulemuste vahel?
•    Milliseid riske peegeldavad ettevõtte finantsaruanded?
•    Kuidas leida infot juhtimisotsusteks?

Päevakava:
09.45-10.00     Kogunemine
10.00-11.30     I teemaplokk
11.30-11.45     Kohvipaus
11.45-13.15     II teemaplokk
13.15-14.00     Lõunapaus
14.00-15.30     III teemaplokk
 

Toimumiskoht
Koolitus toimub ESAÜ koolitusklassis Tallinnas, Parda tn 12 (5. korrus). NB! Klassikoolitusel on osalejate arv piiratud!

Lektor
Koolitust viib läbi Veronika Tugo. Veronika on 20-aastase kogemusega finantsala praktik ning ettevõtja, kes tegeleb finantsalaste projektide ja konsultatsioonidega.  
Veronika praktiline kogemus sai alguse õpingute ajal ettevõttes KPMG Baltics ja aastast 2007. omab vandeaudiitori kutsetunnistust. Lektorina on saanud väga head tagasisidet kuulajatelt ning mitmekordselt teeninud KPMG aasta koolitaja tiitli. Lisaks andnud ka loenguid EBS-is ja TTÜ-s finantsala tudengitele.
Veronika on töötanud finantsjuhi ametikohal rahvusvahelise logistika kontsernis ning lisaks on tal finantsjuhina ka rahvusvahelise töö kogemus Gruusiast, kus töötas Eesti kapitalil põhinevas kontsernis.

Maht
Koolituse läbimine annab 5,4 CPE tundi.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).

Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 160 eurot, mitteliikmetele 240 eurot.

Osavõtutasu sisaldab koolitusmaterjale, mis tehakse koolitusel osalejatele kättesaadavaks digitaalselt. Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.

Registreerimine*

  • ESAÜ liikmed: logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.

  • Mitteliikmed: kui sul veel ei ole, siis loo endale konto, lisa oma kontaktandmed arve koostamiseks ning registreeru liikmetele toodud juhiste järgi.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine".

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 28. oktoobril 2024.

*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee 
 

Toimumise aeg
10:00 - 15:30
Body

NB! Tegemist on 2024. aasta veebruaris toimunud koolituse korduskoolitusega!

 

Koolituse käigus saame teada, kuidas andmebaaside kaudu tuvastada korruptsiooni ja pettustega seotud riskikohti.

 

Päevakava ja koolituse teemad:

09.45-10.00 Kogunemine

10.00-10.10 Sissejuhatus

10.10-11.00 Avalikult kasutavate andmebaaside tutvustus

11.00-11.40 OSINT (otsing avalikest andmetest)

11.40-12.00 Kohvipaus

12.00-12.30 Praktiliste ülesannete lahendamine, grupitöö

12.30-13.30 Grupitööde ettekanne

13.30-13.40 Kokkuvõte

 

Toimumiskoht
Koolitus toimub ESAÜ koolitusklassis Tallinnas, Parda tn 12 (5. korrus). NB! Klassikoolitusel on osalejate arv piiratud!

 

Lektorid
Koolitust viivad läbi keskkriminaalpolitsei majandus- ja korruptsioonikuritegude büroo töötajad Kristel Kovpak, Caroli Lanno, Artjom Mäeots ja Aivar Sepp, kes on kokku puutunud paljude süütegude avastamise ja lahendamisega.

 

Maht
Koolituse läbimine annab 4 CPE tundi.
Koolitusel osalejad saavad koolituse läbimist tõendava digi-tunnistuse, mille leiad kodulehelt, oma kontolt "Minu sündmused" menüüpunktist (vajalik on kodulehele sisselogimine).

 

Osavõtutasu
ESAÜ liikmetele 60 eurot.

Osavõtutasuga kaetakse koolituse korraldusega seotud kulud ja koolitusmaterjalid. Koolitusmaterjalid edastatakse osalejatele digitaalselt. Koolituse arve esitatakse registreerunud osalejatele hiljemalt 5 tööpäeva jooksul peale koolituse toimumist.

 

Registreerimine*

  • Logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus ja kliki punasel nupul "Salvesta registreerimine". E-kirjaga saadame Sulle meeldetuletuse enne sündmust.

  • Registreerimise tühistamiseks logi kodulehele sisse, vali esilehel Kalendrist sündmus, kliki punasel nupul "Tühista registreerimine". 

  • Registreeringut on võimalik tühistada kuni koolitusele registreerimise sulgemiseni. Registreerimine sulgub automaatselt kohtade täitumisel või hiljemalt 3. novembril 2024.

*Registreerides koolitusele annad kinnituse, et oled tutvunud ja nõustud Eesti Siseaudiitorite Ühingu koolitustel osalemise põhimõtetega.

 

Lisateave
Küsimuste korral kirjuta ESAÜ koolituskoordinaator Deivile koolitus@siseaudit.ee    

Toimumise aeg
10:00 - 13:40
Asu Koolitused ja seminarid jälgima