Postiettevõte Omniva kutsus augusti lõpus endale külla ESAÜ liikmed. Külastusele tegi põneva ja hoogsa sissejuhatuse Omniva juhatuse esimees Aavo Kärmas, kes andis ülevaate ettevõtte senisest käekäigust ning tuleviku plaanidest.
Kas Sa teadsid, et Omniva, vana nimega Eesti Post, on vaid aasta noorem kui on Eesti Vabariik? Või et 2500 töötajaga Omniva ei ole juba ammu vaid postiteenust pakkuv ettevõtte vaid positsioneerib ennast kui rahvusvaheline logistikaettevõte?
Omniva koduturuks on kogu Baltikum
Omniva ei tegutse mitte ainult Eestis vaid mitu aastat juba kogu Baltikumis. Oma peamiseks kasvumootoriks peab Omniva aina enam populaarsust koguvat e-kaubandust ning sellega seotud pakiäri. Näiteks 2015. aastal kandis Omniva laiali ca 5 miljonit pakki ning need mahud on jõudsalt kasvamas iga aastaga. Avo Kärmas rääkis, et Omniva teeb viimastel aastatel tihedat koostööd Hiinaga. Loodud on ühisettevõte Hiina kullerfirmaga, et pakiäri sujuvamaks ning efektiivsemaks muuta. Seda äri iseloomustab vägagi ilmekalt fakt, et Hiinast tuleb igal nädalal Eestisse 2-3 kaubalennukitäit postipakke, mis Omniva klientidele laiali veab nii postkontoritesse, pakiautomaatidesse kui ka koju kätte.
Lisaks pakub Omniva mitmesuguseid e-teenuseid äriklientidele Maksekeskuse näol, nt e-arvete ja e-dokumentide lahendused internetis. Selgus, et ka paljud ESAÜ liikmete tööandjad kasutavad Omniva äriteenuseid.
Lean-juhtimine Omnivas
Ettevõtte külastuse käigus tutvusime Omnivas rakendatava Lean-juhtimise põhimõtetega. Omniva töötajatelt saime ülevaate, kuidas seda protsessi on ettevõttes ellu rakendatud ja milliseid tulemusi on tänaseks juba saavutatud.
Omnivas alustati Lean-juhtimisega Logistikakeskuses 2013. aastal ning peamiseks eesmärgiks seati tegevuse efektiivsuse ja töötajate rahulolu tõus. Nägime, et Omnivas on Leani rakendamine ennast igati õigustanud. Mõned näited Logistikakeskusest: nt 15% vähenes paki sorteerimise kulu ühe paki kohta; 12% lühenes kulleri ringiks ettevalmistuse aeg; tõusis ja stabiliseerus teenuste kvaliteet; tõusis töötajate rahulolu ning paranes osakondade vaheline koostöö.
Omniva Logistikakeskust juhib kaasaegne automaatika ja infotehnoloogia
ESAÜ liikmetel oli võimalik põigata ka Omniva köögipoolele - saime ringi vaadata Logistikakeskuses (pakkide- ja kirjade sorteerimiskeskus), mida iseloomustab maksimaalne automatiseeritus ja infotehnoloogilised lahendused. Nägime, kuidas tehakse ettevalmistusi, et kirjad, ajalehed ja reklaammaterjalid jõuaksid iga päev meie postkastidesse.
Omniva töötajatel oli nii mõnigi huvitav lugu rääkida oma igapäevasest tööst. Eriti kurioosne oli juhtum, kus keegi kodanik oli otsustanud kassipoega postipakiga saata. "Näuguv pakk" pole ju tavapärane ning õnneks just see reetiski töötajatele, et asi pole õige ning selguski, et paki sisuks oli armas, aga hirmunud ja näljane kassipoeg. Mis kassipojaga edasi sai ning kuidas ta adressaadini jõudis, unustasid siseaudiitorid sel korral küsimata.
Siseaudit Omnivas
Piret Kustasson koos oma heade kolleegidega tutvustas ühingu liikmetele, kuidas Omnivas siseaudit toimib: millised on üksuse ülesandeid alates tööplaani koostamisest, igapäevasest kommunikatsioonist ning alluvussuhetest kuni auditi järeltegevuste läbiviimiseni. Piret märkis ka ära, et ta hindab väga Omniva koostöökultuuri, avatust ja häid suhteid kolleegide vahel.
ESAÜ liikmed leidsid, et Omniva pakkus meile põneva külastuse - oli nii mõndagi, mida me seni ei teadnud või polnud osanud märgata. Suur aitäh Omniva siseauditi osakonna juhatajale Piretile "Kolleegile Külla" ürituse korraldamise ja meeldiva võõrustamise eest!